Obec Pňovice a KPH Pňovice Vás srdečně zvou na koncert Smetanova tria, který se uskuteční v sobotu 15. února v 15:00 na sálku ve staré škole. Zazní skladby Josepha Haydna a Antonína Dvořáka. Vstupné dobrovolné.
Datum konání: 15. 2. 2025
Obec Pňovice a KPH Pňovice Vás srdečně zvou na koncert Smetanova tria, který se uskuteční v sobotu 15. února v 15:00 na sálku ve staré škole. Zazní skladby Josepha Haydna a Antonína Dvořáka. Vstupné dobrovolné.
Datum konání: 1. 2. 2025 - 22. 6. 2025
Životní podmínky 2025 – výběrové šetření v domácnostech
Český statistický úřad organizuje v roce 2025 každoroční výběrové šetření o životních podmínkách domácností v České republice pod názvem „Životní podmínky 2025“ (EU-SILC). Smyslem tohoto zjišťování je získávat dlouhodobě srovnatelné údaje o sociální
a ekonomické situaci obyvatel v celkem 34 evropských zemích. Dalším cílem je získat data pro výpočet ukazatelů peněžní a materiální chudoby.
Šetření se uskuteční na území celé České republiky v 11 326 domácnostech, z nichž se
6 576 zúčastnilo šetření již v předchozích letech. Všechny vybrané domácnosti byly
do šetření zahrnuty na základě náhodného výběru provedeného počítačem.
Vlastní šetření proběhne v době od 1. února do 22. června 2025 prostřednictvím speciálně vyškolených tazatelů. Do šetření budou zahrnuty ty osoby, které mají ve vybraném bytě obvyklé bydliště. Aktivní účast občanů na tomto významném statistickém šetření a jejich ochota spolupracovat s ČSÚ je nesmírně důležitá. Umožní v zájmu nás všech získat řadu důležitých informací o sociální situaci domácností v ČR, které nelze zjistit žádným jiným způsobem.
Terénní pracovníci zapojení do šetření se budou prokazovat oficiálním průkazem tazatele
a zároveň průkazem zaměstnance ČSÚ nebo dokladem totožnosti. Totožnost tazatele je možné ověřit na webových stránkách ČSÚ. Ve všech fázích zpracování je zaručena anonymita zjištěných údajů a získaná data jsou důsledně chráněna. Český statistický úřad plně respektuje evropský právní rámec ochrany osobních údajů (GDPR) a jedná v souladu
s ním. Všichni pracovníci ČSÚ jsou navíc podle zákona č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě, vázáni mlčenlivostí o veškerých šetřených skutečnostech.
S případnými dotazy se obracejte na pracovníka Krajské správy ČSÚ pověřeného řízením šetření Životní podmínky 2025, kterým je Bc. Monika Freharová Karásková,
tel. 731 439 274.
Datum konání: 28. 1. 2025
Priorita - informační zpravodaj Státního fondu životního prostředí ČR - Galerie projektů:
Název projektu: Zvýšení energetické efektivity ZŠ a MŠ Pňovice
Datum konání: 22. 1. 2025
1. 1. 2024 měla obec 1 014 obyvatel s trvalým pobytem v obci.
Během roku 2024:
8 dětí se narodilo
6 občanů zemřelo
29 osob se přistěhovalo
35 osob se odstěhovalo
31. 12. 2024 měla obec 1 010 obyvatel s trvalým pobytem (bez cizinců):
767 dospělých: 386 žen, 381 mužů
29 dětí ve věku 15 - 18 let
214 dětí do 15 let, z toho bylo 50 dětí ve věku do 3 let
Průměrný věk obyvatel: 39,27
Cizinců: 6 osob
Celkem obyvatel k 31. 12. 2024: 1 016
Datum konání: 22. 1. 2025
V litovelském regionu bylo celkem koledováno 987 967 Kč.
Charita Šternberk děkuje za Vaši štědrost.
Datum konání: 17. 1. 2025
V pátek 17. ledna končí platnost telefonního čísla na obecní úřad 585380069.
Nové telefonní číslo je 733 181 105.
Datum konání: 15. 1. 2025
Do kasiček na obecním úřadě a na poště se vybralo
11 470 Kč
Všem dárcům děkujeme
Datum konání: 8. 1. 2025
Jak se bezpečně pohybovat na ledu:
Datum konání: 7. 1. 2025
TISKOVÁ ZPRÁVA
Praha 11. 12. 2024
VAROVÁNÍ: Podvodníci se vydávají za zaměstnance ČSSZ
Upozorňujeme na podvodné telefonáty, které jménem České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) vyzývají k osobní schůzce ohledně lepšího výpočtu blížícího se důchodu.
V posledních dnech si několik klientů ověřovalo u ČSSZ totožnost údajných pracovníků ČSSZ.
Pokud se klientům blíží odchod do důchodu a telefonicky je kontaktuje údajný pracovník ČSSZ, jedná se o podvod. Volající sám sebe označí za zaměstnance ČSSZ a navrhne osobní schůzku s nabídkou pomoci ohledně lepšího výpočtu důchodu.
ČSSZ varuje občany, aby byli obezřetní a těmto osobám nedůvěřovali. ČSSZ nikdy nevolá klientům s nabídkou lepšího výpočtu důchodu, jelikož ten se odvíjí od legislativních parametrů. Pokud mají klienti zájem o poradenství týkající se jejich blížícího se důchodu, doporučujeme jim osobně navštívit kteroukoliv správu sociálního zabezpečení. Návštěvu si mohou objednat na webu ČSSZ Online objednávání na pracoviště
Datum konání: 6. 1. 2025
Úřad práce si dovoluje Vás informovat o změně v oblasti zaměstnanosti, která v tuto chvíli probíhá.
Digitalizujeme podávání žádostí o zprostředkování zaměstnání a o podporu v nezaměstnanosti. Nově bude možné podávat žádosti online, skrz klientskou zónu Jenda – Klientská zóna MPSV.
Tato změna by mohla výrazně pomoci hned v prvních dnech nového roku, kdy tradičně dochází k největšímu náporu na pobočkách. Pokud tito klienti podají žádost online, nejen že se tím předejde dlouhým čekacím frontám, ale zároveň nebudou limitováni úředními hodinami.
Klienti mají 3 pracovní dny na to, aby se zaregistrovali na Úřad práce ČR, pokud chtějí, aby jejich evidence nabyla platnosti následující den po ukončení jejich zaměstnání. Jenda přináší výhodu v tom, že mohou využít online podání i během státních svátků či víkendů. To by, i vzhledem ke zkrácenému prvnímu pracovnímu týdnu roku 2025, mělo pro klienty znamenat více času na vyřízení žádostí. Nadále však platí, že ani online není možné žádat o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání dříve, než klientovi skončí pracovní poměr.
K přihlášení do Jendy je možné využít chytrý telefon, či jiné zařízení s přístupem k internetu. Bude tedy možné své záležitosti ohledně změny zaměstnání vyřídit opravdu kdykoliv a odkudkoli.
Samotné přihlášení probíhá přes Identitu občana, například eObčankou či bankovní identitou, čímž se ověří klientova totožnost. Rozhraní Jendy je navrženo tak, aby bylo pro uživatele co nejpřívětivější.
Vyplňování formulářů je velmi návodné a intuitivní – při vyplňování jsou nabízeny klientům varianty odpovědí a u pojmů, které by mohly být nejasné, naleznou vysvětlivky.
Bude-li k žádostem potřeba připojit dokument, stačí ho naskenovat či vyfotit mobilním telefonem a nahrát. Pokud by se stalo, že bude po podání žádosti něco chybět, bude klient na tuto skutečnost upozorněn.
Po přihlášení do Jedny, lze vybrat způsob, jakým jsou tyto notifikace zasílány – SMS zprávou či emailem. Zároveň se všechna upozornění propíšou i do klientské zóny.
Pokud klient nebude mít možnost či z nějakého důvodu nebude chtít využít online podání, může využít tzv. asistované podaní na pobočce úřadu práce. Možnost osobní návštěvy kontaktního pracoviště tedy nadále zůstane, změní se pouze forma podání žádosti.
Vyplňovat papírové formuláře již nebude možné, vše s klienty vyplní digitálně pracovníci úřadu práce.
Věříme, že tato změna přinese klientům řadu výhod a pomůže jim šetřit čas při vyřizování jejich záležitostí.