Základní škola a Mateřská škola Pňovice, okres Olomouc
Drobečková navigace

Úvodní stránka > Základní škola > Zprávy tříd > 2. ročník

2. ročník

28.6.2019

skenovat0001.jpg

Milé děti, vážení rodiče,

jsem moc ráda, že se před dvěma lety naše cesty protnuly a od té doby neběžely moc daleko od sebe. Dětem děkuji za jejich snahu, rodičům za výbornou spolupráci a podporu a všem přeji krásné prázdniny. Moc děkuji za všechny dárky a květiny. Molišová

 

11.6.

Upozornění  VÝLET : 

vážení rodiče, 

z důvodu vysokých teplot zkracujeme délku pátečního výletu. Navštívíme pouze jeskyně.

Nepůjdeme lesem do indiánské restaurace. Špekáčky nebudeme opékat.

Předpokládaný návrat z výletu je v 11: 30

Děkujeme za pochopení

učitelky 1. stupně 

 

 

27.5.

ČaJS  - opakovali jsme Péče o zuby a Lidské tělo, Smysly (ústně i písemně)

uč. str. 62 - učili jsme se Nemoc a úraz

Dú: ČaJS uč. str. 62 - číst a učit se vyprávět informace 

 

22.5.
Č
j: písanka str. 21. : ČJ 2: 81/4a,b, oprava písanky 
M: PS 39/1,2,4-6, 40/1-3,5.: PS 68/1
Aj: uč. 30,31 - poslech: In my house?, str. 32,33 - poslech, nová slovní zásoba, píseň It´s me! : PS 28

Děti dostaly fotky, mléko a info k výletu - prosím, podepište souhlas. Děkuji. Na výukový pořad o hmyzu vybírám 40,- Kč.

21.5.
Čj:
podstatná jména: PS 25/5,6, hra, písanka 20, čítanka: Jak Kocourkovští nejprve těžce a potom lehce dopravovali klády z kopce. : ČJ1: 79/2
M: násobilka 2: PS 38/1-5. : PS 39/3.

Zítra: beseda s hasiči
, ve čtvrtek: pořad o hmyzu.

20.5.
Čj:
diktát, slovní druhy: PS 24/1-3, písanka str. 18. : PS 24/4. Přinést katalog Albatrosu
M: příprava na násobení: PS 36/3, 4, 37/1 - 4. DÚ: PS 38/6.

Peníze na fotky: společná: 25,- Kč, jednotlivec: 60,- Kč, dvojice: 40,- Kč, trojice: 20,- Kč.

16.5.
Čj
: hra se slovy, písanka str. 17. DÚ: PS 23/3
M: jednotky času: PS 26/2,3, 27/1 - 5. : PS 28/2

 

15.5.
Čj:
kontrola prací z minulého dne. : písanka 16
M: příprava na násobení: PS str. 35. : PS 26/4, opravy
Aj: uč. str. 27 - poslech a čtení, str. 28 - poslech, čtení, dramatizace. : tiny book, číst str. 28

Děti dostaly mléko.
Prosím o podepsání kontroly ŽK - str. 44. Děkuji.

14.5.
Jsem na školení.

13.5.
Čj: zkoušení básničky, slovních druhů, diktát, písanka str. 15. : ČJ 2: 64/4
2. vyučovací hodina: beseda s hasiči 
3. vyučovací hodina: focení.
M: : PS 34/1 

10.5.
M:
hra na obchod
Pč: přání

ČaJS - hra na obchod, zařazování zboží do skupin.....

9.5.
Čj:
slovní druhy, hra s písmeny. : naučit zpaměti tabulku str. 78, PS 23/2
M: tangram, parkety, vesmírná mise, tajemný chrám, parkoviště, IQ puzzle, IQ twist, IQ link, mozkovna logic

V pondělí 13.5. se fotíme! Pokud budete chtít objednat fotky jednotlivců či skupinek, napište požadavek do deníčku.

7.5.
Čj:
čtenářské dílny
M:
matematické dílny - fotky z obou dílen jsou ve fotogalerii :)
Dnes bez DÚ. :)

6.5.
Čj:
zkoušela jsem báseň :), zadala novou, děti v písance napsaly str. 13, diktát. : ČJ 1: 75/4 (doplň slova se slabikami bě, pě, mě, vě)
M: tento a příští týden budeme zkoušet pomůcky do matematiky, dnes jsme skládali tangram, zítra nás čekají prostorové hry z nakladatelství MINDOK.: PS 34/3

Děti dostaly nabídku nakladatelství Albatros - v případě zájmu odevzdat objednávku do pátku 

 29.4.
Čj:
diktát (uč. 73/4), do sešitu ČJ 1: 76/1, písanka: 10, čítanka: báseň Metro pro krtky + hra. : ČJ 2: 74/2. Na zítřek: vlatní četbu. Na pondělí: naučit se báseň dle vlastního výběru (nejméně o 8 verších).
M: PS 31/4, 5, 6, 32/1, 3, 4, 5, 7. : PS 32/2.
Na pátek do přinést kelímek od jogurtu - bílý.

26.4.
Čj: slohový výcvik: Jaro
M: geometrie: body a jejich označení
Aj/Hv: připravovali jsme třídu na zápis

Děti dostaly pitíčko.

25.4.
Čj: Slova se skupinami bě, pě, vě, mě: PS 19/5, 6, 20/1-3, 21/1. : PS 21/2.
M: geometrie: body. DÚ: PS 31/3.

24.4.
Čj:
Slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě. Děti do sešitu napsaly z učebnice cv. 73/4, do PS cv. 17/5 - 7, 18/1 - 4. DÚ: Čj 1: 73/8.
M: geometrie: čára rovná, lomená otevřená, uzavřená, křivá otevřená, uzavřená, bod - PS 84/1, sešit geometrie. : PS 31/2.

Děti dostaly sýr a mléko.

23.4.
Čj:
Moje Velikonoce - děti vyprávěly o tom, jak prožily velikonoční prázdniny, do sešitu čtení nakreslily svůj nejlepší zážitek. : písanka str. 9
Aj: rolling eggs, hunting eggs - děti si vyzkoušely tradiční zvyky britských Velikonoc
M: : geometrie: PL, úkol č. 4 

17.4.
Čj:
PS 15 - opakování, PS 16/1 - 4, hra.
M: geometrie: bod
Aj: DVD Easter in Britain
: přinést jedno uvařené vejce

Hezké Velikonoce!

16.4.
Čj:
PS 12/1 - 4, 13/1,2, 14/1, čítanka: básničky o jaru, hádanky, popletené věty: 112 - 113. : PS 14/2.
M: geometrie: rýsování, přímá čára, křivá čára, lomená čára. : PS 28/7. 

15.4.
Čj:
písanka str. 6, zkoušela jsem básničku a nezadala novou (v pondělí jsou Velikonoce) :), děti napsaly diktát, v PS vypracovaly 10/4,5 a 11/1 - 5. : písanka str. 7
M: kužel, jehlan. : PS 28/1

11.4.
ČJ:
do sešitu: 70/6, PS: 9/4,5, 10/1-3, čítanka: Romská přikázání.
M: diktát na odčítání do 100, PS 24/1, 26/1.

10.4.
Čj:
procvičování psaní souhlásek na konci nebo uprostřed slova: do sešitu jsme napsali cv. 70/8, 71/11, ústně 70/6. Děti všechna slova napsaly správně, zasekly se pouze u "skořápky".
M: samostatná práce: docvičování +, - do 100: PS 33/1 - 5
Aj: hra I like...../ I don´t like 

Děti dostaly plátkový sýr.
Děkuji všem rodičům i dětem za účast na třídních schůzkách. :)

9.4.
Čj:
písanka str. 5, PS: 7/1-5, 8/1-4, 9/1-3. Opraveno. Omlouvám se :).
M: PS 25/3,7, do sešitu M2: 25/2.

8.4.
Čj:
zkoušela jsem báseň, zadala novou: Velikonoce, děti v písance napsaly str. 4, v PS vypracovaly cvičení na str. 5/3,4 a 6/1 - 5. Děti si zatím nedokážou říci tvar slova, který by jim pomohl při určení psaní souhlásky uprostřed slova. Např. žabka. Neřeknou žabek, žabička, žába, ale třeba žabky, žabkou.....Napsali jsme diktát.
M: V PS jsme vypočítali příklady 23/3 - 7, 24/2. Děti neumí k úloze vytvořit otázku, nedokážou říci, co vypočítaly. Prosím, zkuste si doma vzít PS a na jednotlivé příklady vymyslet slovní úlohy (smysluplné) :). Děkuji. Př. cv. 23/7: 13 - 5: Aleš měl 13 autíček. Toník měl o 5 autíček méně. Kolik autíček měl Toník?......Téměř všechny děti "dostaly" 5 ze cv. 23/5 - na papír měly navrhnout otázku ke slovní úloze. Ani se nad úlohou nezamyslely :(.     

Tento týden zkusíme bez DÚ. Na stránkách budete mít napsané, co jsme dělali ve škole, a v případě, že dítě nebude mít vypracovaná všechna cvičení, tak je dopíše za DÚ. Děkuji za spolupráci.

Rozpis třídních schůzek:
13.50: Satorová
14.00: Janků
14.10: Šimčíková
14.20: Motáňová
14.30: Hajíčková
14.40: Křenek
15.00: Grus
15.10: Růžičková
15.20: Vlach
15.30: Hladiš
15.40: Toegel
15.50: Klein
16.00: Veselská
16.10: Žižka
16.20: Čunderle
16.30: Hegrová
16.40: Meixner
17.00: Jurečková 

 

ČaJS uč. str. 53 - učili jsme se vysvětlit pojmy: koruna, hmyz, opylování .....a vyprávět o stromech na jaře 

PS str. 53/1, 3 - vypracování a kontrola cvičení

Dú: PS str. 53/2 - číst, vyprávět Jak probíhá opylení? 

Děti se pěkně naučily a uměly vyprávět o stromech na jaře. Děkuji 

 

 

1.4.
Čj: zkoušení básničky, zadání nové, diktát, referáty z vlastní četby, do sešitu jsme napsali cv. 59/4.
M: slovní úlohy: PS 17/3a,b,c,4, 18/3, 19/3,4, 21/5a,b.

Tento týden bez DÚ. Děti budou psát písemné práce z M, Čj, Aj :).
Fotografie z Noci s Andersenem jsou ve fotogalerii :).
Zítra dostanou děti info ke třídním schůzkám, které se budou konat ve středu 10.4., a budu kontrolovat podpisy v ŽK.

29.3.
Čj
: referáty z vlastní četby
M: kontrola matematické soutěže Klokánek
Aj: zkoušela jsem básničku I like :)
Hv: zkoušela jsem zpěv písniček, které jsme se za toto čtvrtletí naučili :)

Děti dostaly ovoce.

28.3.
M: do sešitu z PS 19/2, diktát: sčítání desítek a jednotek
Čj: písanka: str. 3, do sešitu: 58/4, 5.


Dnes bez DÚ, je Den učitelů. :)

27.3.
První dvě vyučovací hodiny měly děti program Malý malým, ve Vv ho výtvarně zpracovávaly.
M:
do sešitu jsme vypočítali z PS 18/4 (počítání se závorkami moc nejde), v PS 18/1, 19/1,7. DÚ: PS 18/2, Čj: DÚ: Čj2: 58/3. 

Děti dostaly jogurt.

25.3.2019 

ČaJS - uč. str. 51 opakovali jsme informace o jaru, četli jsme, umíme se zeptat a odpovědět 

PS str. 50, 51 - doplňování  a společná kontrola 

Dú: uč. str. 51 - umět říct informace + uč. str. 52 číst a vyprávět Jarní květiny (zítra zapíšeme )

Čj: napsali jsme v písance str. 2, vyzkoušela jsem báseň, zadala novou, napsali jsme diktát str. 58/2, z učebnice jsme napsali první část cv. 58/1, za  je část druhá, tzn. 58/1 (4. - 6. sloupeček).
M: PS: 15/3-7, 16/3,4, 17/1,5, do sešitu M1 jsme napsali z PS cv. 15/2. Kdo nedokončil cvičení v PS, dopíše za DÚ.     

Zítra nebudu ve škole, ve středu budou mít děti první 2 vyučovací hodiny program Malý malým.

21.3.
Čj:
opakování probraného učiva: PS 4/1-4, čítanka: Jak fazole rostla. : PS 5/2.
M: do sešitu M2 jsme si napsali další příklady z masky (PS 13/2a), 3. Do PS: 13/4, 14/2. : M2 přičítání 9 z masky (většina dětí stihla vypočítat ve škole :).

 

20.3.
Čj:
dokončili jsme cvičení v PS 1: str. 48, 50. : písanka 39
M: děti počítaly úkoly Cvrčka, v PS vypracovaly cv. 14/3, 4, 15/1,8. DÚ: PS 20/1.
Aj: poslech, čtení, rytmizace básničky I like

 

19.3.
Čj:
zkoušela jsem báseň, zadala novou, v písance jsme napsali str. 40, děti dostaly 2. díl písanky, napsali jsme diktát a přečetli v čítance článek Sluníčko a jarní zdravení. : písanka str. 1 (další hlasy si napíšeme ve škole)
M: procvičování sčítání s přechodem  přes základ 10: do M2 jsme napsali polovinu příkladů ze žluté masky PS 13/2a, 2. polovina je za (přičítáme 5 a příklady děti napíšou na 2. polovinu stránky do sešitu M2), PS 13/1.

Děti dostaly mléko. Přinést ručník a cvičební úbor (kdo nepřinesl).
Děkuji všem rodičům za podepsání ŽK str. 44 :).   

18.3.
Čj:
slohový výcvik: Dopravní prostředky.
M
: sčítání s přechodem přes základ 10: PS 12/1, 2

Dnes bez DÚ :).

8.3.
Čj:
opakování: PL - druhy vět, význam slov (nadřazená, podřazená, souřadná, lichotivá, hanlivá), počet slabik ve slově, písanka 38
M: opravy PL
Aj: lekce 3 - nová slovní zásoba, poslech úvodního článku k lekci, píseň Helping Mum, PS str. 20 
: přáníčko k MDŽ 

Děti si vzaly domů na vyprání cvičební úbor, ručník. Pěknou oslavu MDŽ a užijte si dětí během prádnin :).
Deníčky na domácí čtení zůstaly ve škole :(.

7.3.
Čj:
v hodině: písanka str. 37, PS: závěrečné opakování - str. 49, samostatná četba v čítance. : ČJ2: 57/22.
M: v hodině: PS 10/1, 11/1 - 7. DÚ: PL

6.3.
Čj:
měkké a tvrdé slabiky (opět :)): PS 45/9 - děti si toto cvičení vzájemně opravily a oznámkovaly, 45/10, 46/11-13, 48/opakování. 
: Čj1: 57/21 (měníš 1. slovo ve větě)
M: prověrka na sčítání typu 20+14: budeme psát každý týden, abychom se naučili tento typ diktátu psát a kontrolovat (zatím nic moc), PS: 9/2-5, 10/2,9. DÚ: PL
Aj: vyráběli jsme si tiny book a pexeso. : dokreslit tiny book
Hv: lidové písničky na internetu   

Zítra dostanou děti mléko a plátkový sýr, přihlášku na Noc s Andersenem.

5.3.
Čj
: zahráli jsme si hru na počáteční písmeno, procvičovali psaní i/y, í/ý po tvrdých a měkkých souhláskách: Děti napsaly do sešitu 2 cvičení na známky (uč. 56/16, 17), v písance str. 36, v čítance jsme četli pohádku Císařovy nové šaty a část jí viděli i na videu. DÚ: ČJ1: 57/20
M: zahráli jsme si hru Na mazala, procvičili sčítání a odčítání do 100: PS 7/3, 8/1 - 3, 5, 9/6. : PS 8/4.

4.3.
Čj:
vyzkoušela jsem báseň, zadala novou, děti napsaly diktát (PS 44/6), v písance dopsaly str. 34 a napsaly str. 35, napsaly opakování v PS str. 36, 42, dohráli jsme hru z PS 44. : 56/15
M: procvičování +, - dvojciferných čísel: PS 7/6. : PS 7/5. 

1.3.
Čj:
vlastní četba: "referáty"
M: sčítání dvojciferných čísel
Aj: test -  2. lekce, PS: My teacher
: přáníčko

28.2.
Čj:
procvičování měkkých a tvrdých slabik: PS 44/4 - 5, hra: PS 44 - banán. DÚ: PS 47/15
3. a 4. vyučovací hodinu: divadelní představení podle Devatera pohádek: Tulácká pohádka, Loupežnická pohádka. 
Fotky z představení: https://zspnovice.rajce.idnes.cz/Divadelko_pro_skoly_-_MS%2C_1._-_4._roc./
Na zítřek přinést vlastní četbu.

 

27.2.
Čj:
tvrdé a měkké souhlásky: PS 43/3, básničku si děti přepsaly do sešitu a všechny si vybraly povolání malíře, tak namalovaly obrázek slonů. DÚ: ČJ 1: 56/14
M: počítání se závorkami, práce ve skupinách: PS: 4/2, 5/1 - 4. : PL
Aj: děti skládaly obrázky příběhu It´s Otto! do správného pořadí, kreslily a vybarvovaly obrázky ke slovní zásobě 2. lekce, dávaly slova ve slovních spojeních do správného pořadí, přiřazovaly obrázky ke slovům a vybarvovaly je. : PL
Hv: poslech: Princi můj maličký, spi a pohádka: Z příběhů jedné kapely

Děti dostaly nabídku nakladatelství Albatros, cottage a ovoce. Zítra budou mít 3. vyučovací hodinu divadelní představení.

 

26.2.
Čj: zopakovali jsme tvrdé a měkké slabiky (měkké dosud všechny děti nevyjmenují): PS str. 41, 42 - všechna cvičení, 43/1.: PS 43/2a,b.

25.2.
Čj: zkoušela jsem básničku a zadala novou, děti napsaly v písance str. 33, diktát na tvrdé souhlásky :), přečetli jsme v čítance článek Pět báječných strýčků a vypracovali k němu úkoly. DÚ: PL 31/1, 2
M: děti samostatně "nakupovaly" - PS 4/1 - kdo měl chybně, předělá za DÚ. : PL 32/63

Zítra se děti první dvě vyučovací hodiny zúčastní divadelního programu Malý malým.

 

22.2.
Čj:
práce na IT: hranice slov ve větě, psaní ú/ů, abeceda, slova opačného významu, stejného významu, slova nadřazená a podřazená
M: IT, opravy PS, PL
Aj: zkoušení čtení, PS: 18: hodnocení (slovíčka, přiřazování, poslech, slovní  spojení)
Pč: stříhání a lepení z papíru

Děti dostaly pitíčko.

21.2.
První vyučovací hodinu nešel proud, tak jsme pracovali s didaktickými pomůckami - přiřazovali jsme slova k tvrdým a měkkým slabikám, počítali příklady s obrázky.

Čj: PS 38/1 - 3, 39/4, 5. : PS 39/6, naučit se vyjmenovat měkké slabiky. Zkuste si učivo procvičit na: www.skolakov.eu 
M: děti dostaly PS - 2. díl, v PS 1. díl ještě dokončíme učivo geometrie (děti si sešity nechají ve škole). : PL (opět každé dítě má jiné příklady podle toho, co stihlo vypočítat ve škole)

20.2.
Dnes jsem byla u lékaře. Děti dostaly mléko a jsou bez úloh.

19.2.
Čj:
písanka 31, opakování tvrdých souhlásek: Čj 1: 55/13, přečetli jsme celou knížku Prasátko na útěku :). : písanka 32
M: děti si dokončily všechna cvičení v PS, za DÚ: vypočítat označené příklady na PL  (každé dítě má jiný příklad)

Prosím, do deníčku napište, zda máte či nemáte zájem o zájezd do Rakouska (viz. info níže). Děkuji.
Dnes se děti zúčastnily výukového pořadu s ekologickou tématikou Tonda Obal.  

18.2.
Čj:
napsali jsme diktát: 52/4, zkoušela jsem básničku, zítra dostanou děti novou Čtenář (zapomněla jsem jim rozdat :)), do sešitu ČJ 1 jsme napsali cv. 55/10 - někteří zapomněli řadit slova podle abecedy. DÚ: ČJ 2: 54/8
M: sčítání bez přechodu přes desítku typu 21 + 9, odčítání bez přechodu přes desítku typu 30 - 9: PS 73/1, 74/1 - 5 - kdo nedopočítal cv. 5, dokončí doma. : PS 76/9.   

Nabídka zájezdu do Rakouska.  
Vážení rodiče a žáci, letos jsme pro vás připravili následující zájezd.

Rakousko

Zámek Laxenburg ,

největší podzemní jezero v Evropě Seegrotte, Primark v Gerasdorfu

10. 5. 2019

Cena: 850,- Kč

Cena zahrnuje: dopravu, průvodce, pojištění léčebných výloh, vstup do Seegrotte, pojištění CK

Každý účastník musí mít platný cestovní pas nebo občanský průkaz.

První zastávka bude návštěva zatopeného sádrovcového dolu Seegrotte, kde nás čeká plavba po největším podzemním jezeře v Evropě. Během druhé světové války "Seegrotte" bylo zabaveno německými vojenskými silami. V podzemí byla vybudována továrna na letadla. Bylo zde vyrobeno jedno z prvních jetfighters světa, "Heinkel He 162 Salamander". Toto letadlo bylo jednou z tajných zbraní německého Luftwaffe. Další návštěvou bude klášter Heiligenkreuz, který je údajně nejstarším cisterciáckým klášterem a od doby svého založení nepřetržitě funguje až dodnes, a zároveň je údajně největším středověkým klášterem.

Náš výlet bude pokračovat návštěvou do Laxenburgu, kde uvidíme vodní zámek Franzesburg. Císař František II. nechal postavit tuto napodobeninu středověkého hradu na umělém ostrově uprostřed zámeckého jezera. Laxenburský zámecký park, který má rozlohu 280 hektarů, je považován za ukázkový příklad historického zahradnického umění 18. a 19. století. Zámecký park Laxenburg je jako celek pod památkovou ochranou a celý je zapsán na seznamu Natura 2000. Franzesburg je spjat s císařovnou Sissi, která zde strávila medové týdny s císařem Františkem Josefem. Na zámku Laxenburg sa narodil i její syn korunní princ Rudolf. Laxenburg je místo, kde si můžete odpočinout - projít se po parku, projet se vláčkem či loďkou po jezeře.

Po krásné procházce zámeckým parkem Laxemburk budeme pokračovat do Gerasdorfu, kde navštívíme nákupní Resort G3 - Primark.

Po nákupech jedeme domů.

 

 

15.2.
ČJ: dočetli jsme knihu Chobotem sem, chobotem tam.
Aj: četli jsme a překládali příběh na str 20: Well done, Daisy! : naučit se číst str. 20.
Hv: píseň Pět minut v Africe
Pč: výroba papírových řetězů na zítřejší karneval

Zítra: Dětský maškarní karneval v 15.00 hod. v tělocvičně školy

14.2.
Dnes bez úloh :)
Čj: procvičovali jsme tvrdé a měkké souhlásky: do sešitu jsme napsali cv. 54/6, PS: 37/1 - 6, písanka str. 30: H, K
M: do sešitu M2 si děti vypočítaly slovní úlohy: 69/7 - 9, v PS vypracovaly cv. 71/4, 73/2, 3, na PL: co kdo zvládl

13.2.
Čj:
písanka str. 29: Úkoly pro bystré děti, tvrdé souhlásky: uč. 53/1 - 4. : ČJ1: 53/5, naučit se vyjmenovat tvrdé souhlásky, slabiky.
M: sčítání, odčítání do 100, počítání se závorkami: PS 68/1,2, 69/6, 11, do sešitu M1: 69/1 - kdo nedokončil, dopočítá doma. : PL 26/51 c. d
Aj: procvičování slovíček hlasitý, tichý, pomalý, rychlý

Děti dostaly jogurt.

12.2.
Čj:
písanka str. 28: I, J, četba: Chobotem sem, chobotem tam, samostatná četba v čítance, slovní fotbal. DÚ: ČJ 2: 50/13 - 9. - 12. věta 
M: sčítání bez přechodu desítky - typu 21 + 9: PS: 72/1 - 4, 71/1, 2. : PL 26/51a, b

11.2.
Čj: zkoušela jsem báseň a zadala novou: Jízda na pekáči, psali jsme diktát: uč. 48/7, v písance napsali str. 27: Q, q, četli Chobotem sem, chobotem tam. DÚ: ČJ 1: 50/13 - 5. - 8. věta
M: odčítání bez přechodu přes desítku typu 25 - 4: PS 70/1 - 3, 70/4: skupinová práce. : PS 71/3.

Vybírám 50,- Kč na divadlo.

ČaJS - uč. str. 40 - opakovali jsme pojmy minulost, přítomnost......, vyprávěli jsme zážitky, uvědomovali jsme si časové vztahy

PS 40/1, 2, 3, 4 - pracovali jsme společně

ČaJS Dú: uč. str. 41 číst, vyprávět ... Jak se žilo v minulosti - zeptat se. 

 

8.2. pátek

ČaJS - opakovali jsme poznávání ručičkových hodin (čtvrt, půl...)

Učili jsme se určovat minuty

  • za 5 minut čtvrt...., za 5 minut půl....., za 5 minut ......
  • za 10 minut čtvrt ......, za 10 minut půl....

Vysvětlili jsme si pojmy: minulost, současnost, přítomnost, budoucnost,, blízká budoucnost, vzdálenější budoucnost. 

Dú: ČaJS uč. str. 40 - číst a vyprávět, vysvětlit jednotlivé pojmy + určit čas na ručičkových hodinkách, poznat i digitální čas

M: děti pracovaly ve skupinách, tvořily slovní úlohy na zadané příklady, navrhovaly početní pyramidy.
Čj: sloh: zimní sporty
Aj: nová slovíčka: loud, quiet, fast, slow
Hv: píseň Dobrú noc, hra Na ticho
: dokončení tučňáků 

Děti dostaly ovoce. 

7.2.
Baletní představení MDO Broučci. Fotky: https://zspnovice.rajce.idnes.cz/Divadelni_predstaveni_Broucci/
 

 

6.2.
Čj:
slabikotvorné r, l - procvičování: PS 35/7 - 10. : ČJ 1: 50/13: 1. - 4. řádek (tj. 4 věty) + vyznačit dlouhé a krátké samohlásky
M: dokončili jsme sčítání desítek a jednotek s názorem, napsali diktát na sčítání. : PS 69/5 
Aj: zopakovali jsme si barvy, školní potřeby, v PS udělali cv. str. 14, dokončili cv. str. 15. : do sešitu English mají děti namalovat obrázky podle slovních spojení, která si napsaly v hodině (pro horlivce :): a green car, a blue hat, a red pencil, an orange pen, a yellow table, a pink chair).

Zítra: divadlo 

 

5.2.
Čj: hra Lovci perel (slova s u/ú/ů), zkoušela jsem básničku - děti, které na včerejšek neuměly, v písance jsme psali str. 26 - kdo nemá, dokončí doma, četli jsme další pokračování příběhu z knihy Chobotem sem, chobotem tam. : písanka 34 - "pouze" novoroční přání, tzn. 1/2 strany.
M: procvičovali jsme sčítání desítek a jednotek s názorem - s počítadlem, penězi, kolečky. : PS 69/2  

Děti dostaly informaci ke čtvrtečnímu divadlu - prosím podepsat souhlas a uhradit. Děkuji.
Zítra dostanou děti mléko.

4.2.
Čj: běhací diktát: 45/9, opakování slabikotvorného r, l: PS 34/3a - kontrola, 34/3b, 4a, b, 5. Zkoušela jsem báseň Mráz, na pondělí 11. 2. je nová báseň: Únor. : PS 34/6a,b
M: opakování sčítání desítek a jednotek: PS 67/1a, do sešitu M2 jsme napsali cvičení z PS 67/1b, c. : PS 68/3. 

Prosím o podepsání ŽK str. 39: výpis z vysvědčení. 
Děti dostaly pozvánku na dětský karneval - 16.2.2019.

Ve čtvrtek 7.2.2019 pojedou žáci 2. - 5. ročníku do Moravského divadla v Olomouci na baletní představení Broučci. Odjezd od školy je v 8.15 hod., návrat kolem 13. hodiny. Děti budou mít vhodné oblečení do divadla, v batůžku svačinu a pití. Cena vstupenky: 100,- Kč (uhraďte do 7.2.2019). Zájezdový autobus hradí SRPŠ.

 

Info: Ve čtvrtek 31.1. dostanou děti v plavecké škole Mokré vysvědčení a po návratu z plavání výpis z vysvědčení. Prosím, dejte jim s sebou složku, ať nemají vysvědčení doslova mokrá. Děkuji.

29.1.
M:
procvičování +, - desítek a jednotek: PS 65/4, 66/1 - 6, 77/6, osová souměrnost, : PS 65/5
Čj: písanka str. 25: písmeno p, j, přepis do Čj 1: 48/5. : Čj 1: 50/15

Děti si přinesou cvičební úbor a ručník. Dnes dostaly plátkový sýr.

28.1.2019 pondělí

ČaJS - opakovali jsme probrané  pololetní učivo 

Srnec obecný - napsali jsme naučené informace 

Dú: trénuj určování času + PS str. 39/1

ČJ: napsali jsme diktát (uč. 43/8), zopakovali si rozdělení slov na slabiky, souhlásky a samohlásky (do sešitu jsme napsali a nakreslili cv. 47/3), zkoušela jsem básničku a zadala novou (tak dlouhou :() Mráz. : ČJ 2: 48/6. 
M: V PS jsme napsali diktát (sčítání a odčítání desítek), vypracovali cv. 63/3, vyvodili odčítání bez přechodu desítky typu: 27 - 7, vypočítali cv. 65/1, 2. Za : PS 65/3. 

25.1.
Čj: sloh: Blahopřání z ciziny, správné pořadí vět
M: uzavírání známek v jednotlivých předmětech, hodnocení chování (počet poznámek), zameškané hodiny
Aj: zkoušení písničky str. 17: It´s a red clock, procvičování vět typu: It´s a (barva + podst. jméno)
Hv: zkoušení písně Kalamajka + tanečku
: tučňák na ledové kře

Děti dostaly objednané fotky z plavání :).   

24.1.
Děti dostaly ovoce.

23.1.
M:
procvičovali jsme sčítání desítek a jednotek: PS 62/2, 63/1, 2, 6. DÚ: PS 77/5. Chtěla jsem probrat osovou souměrnost, ale ne všechny děti měly sešit do geometrie. Těm, které sešit měly, jsem ho vybrala, ostatní ho přinesou v pátek. Děti si tento sešit budou nechávat ve třídě.
Čj: opakovali jsme rozdělení hlásek, procvičovali jsme výslovnost a práci s hlasem při hře Červená x černá, dokončili vyhodnocení soutěže na slova s "au" a "ou". Děti jich vymyslely 16/19 :). Do sešitu ČJ 1 jsme napsali cv. 44/4. Pokud už mají děti sešit dopsaný nebo ho v blízké době dopíší, prosím, pořiďte jim sešit nový (číslo sešitu je 511). Děkuji.
Za : ČJ 2: 43/6.
Aj: opakovali jsme slovíčka 2. lekce: School time, učili se používat přivlastňovací zájmena my a your a spojení barva + podstatné jméno ve správném pořadí (např. a red clock), zpívali jsme písničku It´s a red clock - str. 17. DÚ: naučit se číst slova písně ze str. 17.
Hv: píseň Kalamajka mik, mik, mik + pohybový doprovod písně, poslech: F. Mendelssohn-Bartholdy: Svatební pochod.

Děti dostaly mléko.
Zítra: plavání.

Omlouvám se, že úkoly na web zapisuji pozdě. V současné době mám zablokovaný účet :( na školním počítači (můj nový přístup je v řešení) a dnes ve škole nešel  internet. Zprávy tedy píši až z domu. Děkuji za pochopení.  

V pondělí ve škole začaly stavební práce, které potrvají do konce školního roku. Děti byly poučeny o bezpečnosti a chování během těchto stavebních úprav.   

22.1.
M: sčítání bez přechodu přes desítku - typu 20 + 7: PS 61/1 - 6. DÚ: PS 62/1.
Čj: dvojhlásky au, ou: uč. 44/1, do sešitu: 44/2, 3. Soutěž: napiš co nejvíce slov, která obsahují dvojhlásku au, ou. : ČJ 2: 44/5. Čítanka: tiché čtení článku dle vlastního výběru.

21.1.
Čj: zkoušela jsem básničku, na pondělí 28.1. nová: Leden, prohlíželi jsme si knihy, které děti přinesly: nejstarší kniha z SNDK je Za pohádkou kolem světa od Vítězslava Kocourka z roku 1957 :). Dvojhlásky ou, au: PS 33/1 - 3. : ČJ 2: 47/1.
M: číselné sudoku, dokreslování obrázku podle předlohy: PS 44/2,3. : MD 14/4

18.1.
Čj
: slohový výcvik: Narozeninová oslava. Na pondělí: báseň, opakování mluvického učiva (budeme psát pololetní písemnou práci)
M: Barevné sudoku - úroveň: Želva
: kruh se sněhuláky - dokončení
Aj: opakování slovní zásoby lekce Škola, DVD Hello Tina, výroba pexesa k lekci Safari - hra a procvičování slovní zásoby 1. lekce

16.1.
Čj:
kontrola písemné práce, diktátu, diktát vlastních jmen, do sešitu: 47/4 - kdo nedokončil ve škole, dopíše doma. : ČJ1: 42/3.
M: kontrola samostatné práce (porovnávání čísel :)), písemná práce :). : PL str. 11, 12 (Jedeme na výlet, Škola).
Aj: věci ve třídě, barvy: PS str. 15 - kdo nedokončil, dopíše doma 

Zítra: plavání

Děti dostaly knihy, které si objednaly z Albatrosu.

15.1.
Čj:
písanka str. 24, četba: Chobotem sem, chobotem tam. : PS 32/5
M: samostatná práce: PL: porovnávání čísel do 100, geometrie: tělesa: PS 80/1 - 4. : MD 15/1 Zítra: pololetní písemná práce

Na pondělí přinést co nejstarší vydání knihy nakladatelství Albatros (dříve: SNDK = Státní nakladatelství dětské knihy).

Děti dostaly cottage.

14.1.
Čj:
pololetní písemná práce, samostatné čtení v čítance. DÚ: báseň Prosinec na 21.1., písanka str. 23
M: porovnávání čísel do 100: PS 59/8,9, 60/1 - 4. : PS 64/1

11.1.2019 pátek

Děti se ve čtvrtek fotily na plavání, fotky budou za dva týdny.
ČaJS - učili jsme se zásady pro sběr hub, opakovali jsme houby + PS 
Dú: Savci - přečíst stránku, umět číst (úvod savci, části těla savců...) 

Čj: sloh: Narozeninová oslava. Zopakovali jsme si učivo 1. pololetí: druhy vět, abecedu, psaní ú/ů, synonyma, opozita, slova nadřazená, podřazená, souřadná. V pondělí si napíšeme pololetní písemnou práci. Děti budou psát diktát a vypracují úkoly typu: seřaď slova podle abecedy, urči druhy vět, změň větu (tázací) na větu (oznamovací), doplň do slov u/ú/ů, vypiš z článku (první) slovo ve (třetí) větě, vypiš slovo (čtyřslabičné), napiš slovo hned vlevo od slova (maminka), hned vpravo od slova (tatínek), napiš slovo opačného významu, napiš slovo stejného nebo podobného významu, napiš slovo nadřazené.
M: řešili jsme logické úlohy z matematických soutěží
Aj: zkoušela jsem čtení "článku" :), procvičovali jsme novou slovní zásobu, v PS vypracovali první dvě cvičení 2. lekce
Hv: naučili jsme se píseň Maličká su i s pohybovým doprovodem
Pč: kruh se sněhuláky - všichni budou mít lepidlo a nůžky!!!

Děti dostaly ovoce.

 

9.1.
Čj:
psali jsme diktát, v písance str. 22  - kdo nedokončil, dopíše doma
M: porovnávání čísel, přiřazování čísel k číselné ose: PS 58/5, 59/2, 5, 6, 7. 
Aj: opakování slovíček z 1. lekce, nová slovíčka z 2. lekce, píseň The classroom song, : číst str. 13

DÚ: Děti si v ŽK vyplní stránky se sebehodnocením za 2. čtvrtletí
Děti dostaly nabídku z nakladatelství Albatros, zítra dostanou mléko.
Prosím, podepište dětem známky v ŽK - str. 38.

8.1.
Čj: Děti dnes referovaly o knihách, které přečetly, pokračovaly ve společné četbě knihy Chobotem sem, chobotem tam, napsaly opakování.  
M: geometrické útvary: PS str. 79
 

 

Pro zájemce: Pěvecký kroužek pokračuje vždy ve středu od 12.40-13.20

Děti dostaly informace - fotografování plavání. Prosím přinést do 10.1.2019 i v případě nezájmu. Děkuji. Jelínková 

9.1.2019 třídní konzultace od 15:30 do 16:30 - dle potřeb

 

7.1.2019 pondělí

ČaJS - opakovali jsme kalendář a informace o kalendáři

Uč. str. 25 - opakovali jsme keře, uč. str. 26 - učili jsme se houby

Dú: uč. str. 26 číst a umět říct informace o houbách 
M:
PS 57/7, 8, do sešitu M2: 61/7.
Čj: PS 32/6, 7. Zítra budou děti psát Opakování se skřítkem č. 2 - PS str. 27. Pokračovali jsme v četbě knížky Chobotem sem, chobotem tam. Na zítřek si děti přinesou knihu, kterou čtou nebo kterou přečetly.

Prosím o podepsání ŽK - informace o konzultačních třídních schůzkách. Děkuji. Molišová

 

 

 

4.1.2019 pátek

ČaJS uč. str. 37, 38 - opakovali jsme roční období: podzim, zima

uč. str. 38 učili jsme se pojmy: týden, 7 dní, pracovní dny, dva dny volna, víkend + pojmy kalendář, druhy kalendářů....

PS str. 38/1 - začali jsme vyhledávat dny v týdnu...

 

2.1.2019
Zítra: plavání
Info: Omlouvám se, ale do školy přijdu až v pondělí 14.1. 
Mám prosbu: pokud budete omlouvat děti, prosím, kontaktujte paní zástupkyni Hojgrovou na školním telefonu: 774 288 067.
Děkuji za pochopení. Molišová  

 

21.12.
Dnes jsme si vyrobili svícen z jablíčka a lodičku z ořechové skořápky. Povídali jsme si o vánočních zvycích, vyfotili se na PFku, pouštěli lodičky, zdobili perníčky a v hodině Tv jsme se od čtvrťáčků naučili 2 nové hry. 
Děti si vzaly domů na vyprání ručník.

Společně s andílky Vám přeji krásné Vánoce a co nejlepší nový rok 2019. Moc děkuji za dárky. Molišová


PF 2019 děti 003.jpg

 

 

 

 

20.12.
Děti dostaly ovoce.

19.12.
Čj: 
pokračovali jsme v četbě knihy Chobotem sem, chobotem tam a plnili úkoly jednotlivých kapitol 
M: opakovali jsme řády čísel (jednociferná, dvojciferná, trojciferná): PS str. 56 
Zítra: plavání. Děti si na pátek přinesou ještě sešit do čtení.

 

17.12.
Čj:
zkoušela jsem básničku Na Štědrý den, další báseň zadám až v pondělí 7.1. Vánoce holt budete mít bez poezie :(.

Další 2 hodiny jsme se věnovali Vánocům v Anglii - tradice, zvyky. Zhlédli jsme DVD Christmas, naučili se nová slovíčka, která jsme si procvičili pomocí programu Kids´Word Bank.

Na pátek: skořápku od ořechů, jablko, bílé tričko, přečtenou knihu (z domácího čtení).
Zítra a ve čtvrtek je plavání. Ve středu chci v hodinách Čj dočíst knihu Chobotem sem, chobotem tam a v pátek se v Čj, M a Pč věnovat vánočním zvykům.  

ČaJS opakovali jsme - ústně uč. str. 36 úvod, str. 37 podzim, str. 36 zima

Při zkoušení děti řekly krátký úvod a pak si vybraly roční období 

Uč. str. 34 - četli jsme si , poslechli o  informace Vánocích, vyprávěli z vlastní zkušenosti 

Uč. str. 35 - opakování - ústně, v případě potřeby jsme si našli informace v učebnici

Dú: uč. str. 34, 36, 36, 37 - dle vlastní potřeby číst, zkoušet si říct informace, oprava dnešní známky je možná i na plavání

 

14.12.
ČaJS uč. str. 33 opakovali jsme zimní sporty
uč. str. 37 - opakovali jsme podzim a uč. str. 36 - učili jsme se roční období zimu 
kalendářní rok - opakujeme měsíce a umíme pořadí měsíců, vyjmenujeme podzimní a zimní měsíce 
Dú: uč. str. 36 - číst a zkusit říkat informace + umět měsíce

Čj: sloh: Dopis Ježíškovi
M: PS 77/1 - 4
Aj: zkoušení článku Lenny Lion, DVD: Christmas in Britain, Hv: opakování písní Cvrček a masožravá kytka a Mravenci - s rytmickým doprovodem (hra na tělo)
Pč: svíčka z ruličky od toaletního papíru

13.12.
Čj
: psali jsme diktát, opakovali psaní ú/ů: PS 31/1 - 4, četli další kapitoly Chobotem sem, chobotem tam
M: sčítání a odčítání desítek do 100: PS 54/1 - 7, geometrie: 78/3c
do Aj: naučit se číst článek str. 12, přinést do Pč: ruličku od toaletního papíru a vánoční balicí papír velikosti A5

 

12.12.
Dnes jsme dostali dárek od Ježíška: besedu o Madagaskaru z cyklu Kouzelná planeta. Do školy přijeli cestovatelé Kateřina a Miloš Motani s audiovizuálním pásmem sestaveným z úchvatných fotografií a videosekvencí, které doprovodila paní Motani zasvěceným komentářem. Na závěr dvouhodinového pořadu se děti zúčastnily vědomostní soutěže a vítězové si mohli vybrat z velkého množství různých cen tu svoji. A po besedě, kdy děti svými dotazy paní Kateřinu doslova zasypaly, jsme se vrátili do třídy.  Tam jsme zážitky z projekce ztvárnili výtvarně.
A v nadílce budu pokračovat i já: dnes bez úkolů :).

Zítra NEJEDOU děti na plavání. Budou mít 2 hodiny češtiny a 2 hodiny matematiky.

Na pátek si do pracovních činností přinesou roličku od toaletního papíru a kousek vánočního balicího papíru (asi velikosti A5 - malý sešit, např. do Čj).  

 

11.12.
Čj:
hláska: krátké a dlouhé samohlásky: PS 29/1 - 4, 30/5, 6, čtení: Chobotem sem, chobotem tam: dalších 5 kapitol + zápisy do pracovního sešitu.
M: desítky a jednotky do sta: PS 53/3 - 5, 54/6,7, geometrie: geometrické útvary: PS 78/1 - 3a,b.
: opravy v M - PS, MD

Děti dostaly mléko.

 

10.12.
Čj
: zkoušela jsem básničku, nová Na Štědrý den je na pondělí 17.12., četli jsme si z knihy Chobotem sem, chobotem tam první tři kapitoly, plnili úkoly do pracovního sešitu.
M: počítání se závorkami: do sešitu jsme si napsali slovní úlohy 52/2, 53/2, v PS vypočítali 53/1.
: napsat opravy v sešitech ČJ 1, ČJ 2, diktáty. 

5.12.
Čj:
napsali jsme diktát, zopakovali slova protikladná, napsali samostatnou práci. : PL 18/1, písanka str. 21.
M: počítání se závorkami: PS 52/1, 3, 4, 5. : MD 15/4
Aj: vyrobili jsme si knížečku, znovu jsme si poslechli a přeložili článek na str. 12: Lenny Lion a učili se jednotlivé bubliny číst.. DÚ: do knížečky dokreslit zvířata, která jsme probírali, a napsat jejich názvy, naučit se číst článek na str. 12 - v úterý budu zkoušet.

Zítra: plavání.
V pátek 7.12. bude výuka ukončena v 11.30 hod. - prosím, podepište dětem deníčky s touto informací. Děkuji. První dvě hodiny se budeme učit, po svačince za dětmi přijde Mikuláš s nadílkou a pak půjdeme do tělocvičny skákat laťku. Děti si vezmou domů cvičební úbor a přinesou si ho až po skončení výuky plavání (tzn. v únoru).
Zítra děti dostanou mléko.

 

4.12.
Čj:
opakování: "Mluvíme ve větách. Věty se skládají ze slov. Slova se skládají ze slabik. Slabiky se skládají z hlásek. Napsaná hláska je písmeno. Hlásky dělíme na samohlásky a souhlásky. Samohlásky jsou a, e, i, o u." uč.: 40/2 - vymýšleli jsme podle nákresu další slova, slova z učebnice děti přepsaly do sešitu, vyznačily samohlásky. : Čj2: 42/2. 
Ve čtení jsme si ukazovali obrázky, vybavení rybáře :), povídali si o rybách. 
M: odčítání desítek: PS 50/1 - 3, 51/1- 2, Motýlková doplňovačka: 9/2, 4, 10/1 - 4, 11/1, 2. : MD 11/3.

 

3.12.
Čj: zkoušení básně, nová Ptáci v zimě na 10.12., PS: 26/1, 2. : 25/4a, b, čítanka: pantomima pohádky, str. 32 - 33: bajky a hádanky, : do sešitu čtení: Hra 32
M: PS 49/1 - 5, DÚ: opravy - čísla stránek jsou napsaná na titulní straně

30.11.2018
Čj:
prezentace knih :)
M: sčítání desítek: PS 48/1 - 5
Hv: písničky Masožravá kytka, Mravenci
: vánoční výzdoba oken - pokračování

ČaJS uč. str. 23 - opakovali jsme Jehličnaté stromy a  str. 24 učili jsme se Smíšený les

Dú: str. 24 - číst a zkusit si říct informace

Děti dnes dostaly objednané vánoční hvězdy. Vybrala jsem ŽK, v pondělí je dětem rozdám a prosím Vás o kontrolu známek, chování a podpis - str. 44. Děkuji. 

 

29.11.
Na zítřek si děti přinesou knížku, kterou minulý měsíc přečetly, nebo kterou čtou. O knihách si budeme povídat vždy poslední pátek v měsíci :).

 

28.11.
Čj: opakování: opozita, synonyma: uč. str. 34/1, 2, 35/1, 2, 4, opakování samohlásek, do sešitu ČJ 1: 38/4 - rozdělování slov podle slabik. DÚ: ČJ 2: 36/2.
Aj: procvičování kladení otázek o tom, co zvířata dovedou, odpovědí na tyto otázky: uč. str. 11, příběh str. 12: Lenny Lion (poslech a překlad)
M: počítání do 100 po desítkách: PS 45/4, 5, 46/1 - 6, 47/1 - 6. : MD 9/3 
Zítra: plavání

 

27.11.
Čj: slovo, slabika, hláska, písmeno: rozdělení hlásek, děti budou umět vyjmenovat samohlásky. PS: 28/3 - 5, napsali jsme diktát slov, čítanka: 28 - 31 (díky za pořad x pořád, práva x pravá :)). : ČJ 2: 40/4
M: počítání do 100 - po desítkách: děti budou umět přečíst a napsat jednotlivá čísla, v tabulce na str. 45/1 vyhledat jednotlivá čísla. PS: 45/1, 2. : PS 45/3. Docvičování +, - do 20: PS 42/3 - 5, Motýlí doplňovačka: 16/1 - 4 - kdo nedokončil ve škole, dopočítá doma.

Změna rozvrhu: po dobu plaveckého výcviku budou mít děti místo TV matematiku.  
Dnes dostaly děti jogurt.

 

 

Rozsvěcování stromečku - info pro zpěváky

Sraz v pátek 30. 11. na rozsvěcování stromečku je v 16.30 před obecním úřadem (zkouška zvuku), vystoupení proběhne v 17.30. Ve škole bude zkouška na vystoupení v pátek  do cca 13. 00 hod.

26.11.
Čj:
zkoušení básničky, nová: Bílá zima na 3.12., PS: slabika: 28/1, 2, písanka: 20, čítanka: 28: Vzpěrač, Popletené věty: která slova mění význam změnou délky samohlásky (z čítanky: drahá x dráha, víla x vila, ve škole jsme si řekli: Míla x milá, kolik x kolík) -zkuste vymyslet další dvojice. : PS 25/5
M: PS: 40/1, 2, 41/1 - 6, : PS 42/2 

 

 

22.11.

  1. lekce plavání, děti dostaly ovoce.

Děkuji všem rodičům za účast na třídních schůzkách :). 

Program třídních schůzek:
- předběžná klasifikace a hodnocení
- informace o plánovaných akcích
- výsledky dotazníků KLIMA ŠKOLY jsou na stránkách školy v záložce Metodik prevence - dokumenty
- Women for Women - rodiče žáků čerpajících podporu na obědy musí v případě nepřítomnosti včas odhlašovat obědy

Nejbližší akce:  
- vánoční dílny ve ŠD: 23.11.
- rozsvěcení stromečku: 30.11.
- zájezd do Budapešti byl zrušen z důvodu malého počtu přihlášených zájemců
- škola v přírodě byla zrušena z důvodu malého počtu přihlášených zájemců
- Mikulášská nadílka, Mikulášská laťka: 7.12.
- přednáška o Madagaskaru - MOTANI: 12.12. 

 

21.11.
Zítra: plavání, dnes bez DÚ, odpoledne jsou třídní schůzky.
Termíny plaveckého výcviku mají děti nalepené v deníčku: čtvrtky 22.11., 29.11., 6.12., 18.12. (úterý), 20.12., 3.1., 10.1., 17.1., 24.1., 31.1.

Děti dostaly mléko.

 

20.11.
Čj:
slova protikladná, souznačná: PS 23/7, 24/1 - 3, písanka: str. 19, čtení: báseň Jak se vaří počasí. : ČJ 1: 35/3.
M:
+, - do 20: PS 38/1, 2, 4, 5, 39/2, 3 - kdo nedokončil, má za DÚ. : PS 39/8.  

 

19.11.
Čj: zkoušení básničky, nová: Táto, táto, padá sníh na 26.11., čítanka: Broučci, výtvarníci Pilař, Šalamoun, Smetana, Trnka. Pokud děti nedokreslily, tak dokončí doma. Měly za úkol vybrat si 1 pohádkovou postavu (ze sešitu čtení od výše jmenovaných ilustrátorů) a pokusit se ji nakreslit tak, jako její autor. : PS 23/6.
M: Motýlková doplňovačka (MD): 7/1 - 4, 8/1 - 4. : MD 9/1

 

15.11. 

ČaJS  Dú - umět říct informace (např. pták má porostlé tělo peřím atd..., ), vysvětlit pojem stěhovaví a stálí a vyjmenovat zástupce 
Čj:
slova protikladná: PS: 21, 22 - všechna cvičení. : do sešitu čtení z PS str. 21 - děti si vybraly malíře
M: +, - do 17, 18: PS: 37/ 1- 3, 39/1a - c, 39/4 - slovní úlohy do sešitu M2. : PS 37/5 

 

14.11.
Čj:
napsali jsme diktát :), DÚ: ČJ 2: 32/3: 1. - 3. slovo (k nadřazeným slovům květina, strom, zelenina napíší děti 3 slova podřazená, př.: květina: sněženka, bledule, sasanka)
M: opravy  v PS - cvičení, která jsou potřeba opravit, jsou vypsaná na přední stránce
Aj: psali jsme slovíčka z 1. lekce :( prosím, docvičte doma       

Děti se hodnotily v ŽK, zapisovali jsme si známky - prosím podepsat - děkuji.
Děti dostaly nabídku nakladatelství Albatros - pokud máte zájem, prosím odevzdat objednávku. Děkuji.   

 

13.11.
Čj:
procvičovali jsme slova nadřazená, podřazená, souřadná :): PS 19/2, 20/4 - 6. : ČJ 1: 33/3b
M: psali jsme slovní úlohy do M1 z PS 35/4 :), na známky počítali kouzelné trojúhelníky. : PL
Děti dostaly info ke škole v přírodě. Prosím vyplnit a odevzdat nejpozději do 21. 11. Děkuji.
Děti dostaly plátkový sýr.
Do Pč na pátek přinést květináč a skleničku. 

12.11.
Čj:
zkoušení básně Podzim s drakem, na další pondělí je nová básnička: U naší babičky, slova nadřazená, podřazená, souřadná: PS 19/1, : PS 19/3
M: +, - do 16: PS 36/1 - 6. DÚ: PS 36/3. 

Podepsat ŽK - str. 44 - třídní schůzky. Děkuji.

Rozpis třídních schůzek
STŘEDA 21.11.
14.00: Janků  
14.15: Klein
14.30: Toegel
14.45: Grus
15.00: Hladiš
15.15: Šimčíková
15.30: Satorová
15.45: Žižka
16.00: Křenek
16.15: Veselská
16.30: Vlach
16.45: Hegrová
17.00: Hajíčková
17.15: Motáňová
17.30: Jurečková
17.45: Růžičková
18.00: Čunderle
18.15: Meixner

 

8.11.
Čj:
slova nadřazená: uč.: 30/1 - 3, 31/1, písanka: str. 17: a, A, čítanka: str. 18 - 20. : do sešitu čtení (žlutá Písanka) z čítanky str. 21: napište, která města nebo vesnice mají v názvu ukrytá jablka
M: +, - do 16: PS 32 - 34: hra: skládačka - za dokončit

7.11.
Čj:
psali jsme diktát, děti písemně poznávaly druhy vět, začali jsme s poznáváním slov podřazených a nadřazených :). Dnes už jsme nestihli písemně zopakovat řazení slov podle abecedy :(, překládám na zítřek. : ČJ1: 30/1
M: +, - do 15: PS 31. +, - do 16: PS 35/1 - 3. : PS 35/5
Aj: procvičovali jsme slovní zásobu 1. lekce: Safari, učili se zpívat píseň Can you see? : procvičit psaní slovíček, příští středu budu zkoušet

Děti dostaly pozvánky na třídní schůzky. Prosím o jejich vyplnění a odevzdání. Děkuji.

 

6.11.
M:
+, - do 15: PS 30/1 - 6, : PS 31/4
Čj: opakování druhů vět - zítra písemné zkoušení, slov, slovní význam: PS 17/1 - 5, písanka: str. 16 na známky :(, DÚ: Čj1: 28/2.

Děti dostaly mléko.
Třídní schůzky plánuji na středu 21. 11. od 14 - 18.15 hod.
Děti se ptaly, kdy začnou jezdit na plavání. 1. lekce je 22.11. a další: 29.11., 6.12., 13.12., 20.12., 3.1., 10.1., 17.1., 24.1. a 31.1. Ještě pošlu lístečky s bližšími info. Děti budou mít plavání společně s žáky 3. ročníku a paní učitelkou Jelínkovou a Čunderlovou.  

5.11.
M:
+, - do 14: PS 28/2 - 6, 29/1 - 3. : PS 29/5
Čj: zkoušela jsem básničku :), na 12.11. máme novou: Podzim s drakem, opakovali jsme druhy vět: PS 15/6, 7, 16/8, 9 - ústně. : PS 16/10.
Čítanka: četli jsme články na str. 15, 16, do sešitu čtení děti kreslily Makového mužíčka.

Charitativní akce "Vánoční hvězda" - prosím o vyplnění a v případě zájmu o zaslání peněz. Děkuji.   

 

1.11.
Čj:
opakování druhů vět, abecedy: psali jsme diktát, opakovali písmena c, č. Ve čtení jsme si vyprávěli o knížkách, které děti přinesly. DÚ: PS 15/5
M: opakování +, - do 13, nově jsme odvodili do 14: PS 27/1-5. Počítání nám šlo dobře, potíže jsou při zápisu slovní úlohy. A  nevzpomněli jsme si na jména všech trpaslíků :). DÚ: PS 28/1.  

 

25.10.
Čj:
opakování druhů vět, diktát slov. DÚ: ČJ 1: 27/4
M:
odčítání od čísla 13. : PS 26/4. (Kdo ve škole nedokončil, dopíše doma. Máme vypracovaná všechna cvičení na str. 25 a 26/1,2).
Děti dostaly pozvánku na Halloween party - prosím vyplněnou odevzdat. Děkuji.
Zítra je projektový den 100 let republiky. Děti si přinesou pouze svačinu a psací potřeby, konec v 11.30 hod. Děti dostanou ovocné pitíčko.
V pondělí a úterý jsou podzimní prázdniny, do školy přijdou děti ve středu 31.10. Užijte si volna :).

 

24.10.
Čj:
opakovali jsme druhy vět - už je to lepší, ale pořád ještě ne dobré. Prosím, zkuste procvičovat i doma. Na tabuli jsme si napsali cv. z uč. 25/3, 26/4, opisovali z tabule věty, určovali jejich druh a doplňovali znaménka za větami. : PL 11/4.
M: odčítání od čísla 13: PS 24/2-6, zápis slovní úlohy 24/4b do sešitu. DÚ: PS 26/1. 
Aj: zkoušela jsem abecedu :) a slovíčka tematického okruhu zvířata :). Anglicky pojmenovat zvířata děti umí, potíže dělá pouze rozeznat lva od tygra :). 

Info: nabídka zájezdu Vánoční Budapešť s výletem lodí po Dunaji (cena i s plavbou přibližně 1.300,- Kč). Termín: 14.12.2018, odjezd v 5.00 hod. z Pňovic, návrat v pozdních nočních hodinách. Prosím, zapište do deníčku, zda máte o tento zájezd zájem. Výlet je určen pro děti v doprovodu dospělého.
Program: Dopoledne: procházka historickými částmi měst Budína a Pešti, odpoledne: individuální návštěva vánočních trhů (předměty lidového umění a ukázky umělecko-řemeslné výroby, vánoční dárky, sváteční dekorace, jesličky, Adventní kalendář vytvořený z oken kavárny, tradiční místní speciality a pokrmy), v 15.30 hod: vyhlídková plavba vyhřívanou lodí (1 hod a 10 minut plavby, informace o Budapešti ve sluchátkách v českém jazyce, občerstvení). S sebou: cestovní pas nebo platný OP vydaný po roce 2000, teplé oblečení a obuv, kapesné (maďarské forinty).   

23.10.
Čj:
opakovali jsme druhy vět, určovali je (moc nám to zatím nejde), vypracovali v PS cvičení na str. 14, napsali v písance str. 15 (w, W), dohráli AZ Kvíz a rozepsali DÚ, abychom věděli, jak na to:). : ČJ 1: 26/2 
M: učili jsme se zapisovat slovní úlohy (zápis, výpočet, odpověď), : PS 24/1

Děti dostaly mléko.

V pátek 26. 10. bude projektový den ke 100. výročí vzniku samostatného Československa. Ukončení: 11.25 hod. Prosím, podepište tuto info v deníčku. Děkuji.

 

22.10.
Čj:
dokončili jsme výrobu netopýra, zkoušela jsem básničku. Nová báseň Odlétání je na středu 31.10. Hráli jsme AZ Kvíz.
M:
děti pracovaly samostatně - příklady v PS str. 21 a na pracovních listech. 
ČaJS  - opakovali jsme pojmy  o podzimu - den rovnodennosti, počasí na podzim, ovocné stromy - ovoce, záhonky - zelenina

PS - pracovali svým tempem ovoce a zeleninu

Dú: učit se říct informace o podzimu, z uč. přečíst a zkusit říct, naučit se roční období - pořadí, opakovat si kalendářní rok, školní rok a měsíce. Děkuji

 

19.10.
Čj: sloh:
Četli jsme psaníčka drakovi, děti jeden z dopisů opsaly a potom samy vymyslely vlastní psaníčko pro draka. Sestavovaly věty na lístečcích ve správném pořadí, zahrály si scénku "Na nákupu".
M: kontrola PS - děti si dopíší nebo opraví cvičení napsaná na  str. 1.
Hv: zkoušela jsem píseň Okolo Frýdku a takty. Všichni zkoušení zvládli na výbornou :).
: papírový netopýr - nepodařilo se nám výrobek dokončit, tak budeme v práci pokračovat v pondělí. Zatím je bez křídel :(   

Deníčky s domácím čtením jsou ve škole :).

18.10.
Čj:
v čítance četly děti básně O květinách, Pomněnka, vyhledávaly a zapisovaly názvy květin (str. 12), na str. 13 luštily rébusy a ze str. 14 opisovaly jedno z říkadel. Zopakovali jsme si druhy vět a napsali diktát.
M: sčítání do 13 - PS 22, 23.


17.10.
Čj:
děti sestavovaly na lístečcích věty ve správném pořadí (23/1), vyvodili jsme druhy vět. Děti se naučí druhy vět vyjmenovat (oznamovací, tázací, rozkazovací, přací).
M: odčítání od čísla 12: PS str. 20, 21
Aj: příběh It´s Otto! - poslech, opakování, dramatizace, do sešitu jsme si napsali jména postaviček, které nás provázejí celou učebnicí, zazpívali jsme si píseň Abeceda, za : poslední část: A- Z. 
              

 

16.10.
Čj:
do ČJ 1 děti psaly spojená promíchaná přísloví (z uč. 20/7), v písance napsaly str. 14 - kdo nedopsal, je za DÚ, v čítance četly a kreslily podle říkanky Králík
M: sčítali jsme a odčítali do 12 (PS str. 18, 19).
: Kontrola sešitů ČJ 2, diktáty,  písanka.
Děkuji za podpis ŽK :).  

Páteční hudebka: budu zkoušet píseň Okolo Frýdku a takty - děti mají říci, kolik je v taktu not. Všichni je v pátek zvládli bez problémů spočítat, před zkoušením si znovu zopakujeme, co je takt, a určíme, kolik je ve kterém not. Nemusíte mít obavu ze špatných známek, děti to umí:).

Děti dostaly mléko.

 

15.10.
ČaJS - PS str. 15 - opakování, PS jsou ve škole. 
Dú: opakujte dopravní situaci, dopravní prostředky a dopravní značky
Čj:
Zkoušela jsem básničku :), na pondělí 22.10. je další: Padá listí, děti napsaly v písance str. 13: v, V, skládaly věty ze slov - dnes už jjm to šlo lépe :), četli jsme v čítance článek Začarovaný les a řadili jména králíčků podle abecedy do sešitu čtení (Písanka) - kdo nedokončil, má za DÚ.
M: v PS jsme dokončili cv. na str. 16, zkoušela jsem slovní úlohy :), psali jsme diktát na +, - do 10 :). 
Tento týden si děti dají do pořádku všechny sešity. Kdo psal opravy a dokončoval nedopsaná cvičení průběžně, je bez DÚ. Ostatní dodělají.  Zítra budu kontrolovat PS do Čj a M.
Prosím o podpis ŽK - str. 44. Děkuji.

 

11.10.
Čj:
napsali jsme si diktát vět, skládali jsme a lepili rozstříhané věty (pořadí slov ve větě dělá pořád problém), formou hry si zopakovali, co je slovo, co věta. DÚ: Čj 1: 18/6 - opsat básničku
M: pracovali jsme s číselnou osou, hledali dvojice příkladů v srdíčkách, v PS jsme vypracovali cv. 17/1-3. : PL 8/1

10.10.
Čj:
učivo: věta, slovo - dělá nám velký problém poznat větu, její začátek a konec, prosím, procvičte doma. Vypracovali jsme cvičení v PS 13/1-3. : PS 13/4.
M:
+, - do 11: PS 15/1-9, 16/3. DÚ: 17/3.
Aj: učili jsme se zpívat píseň Safari, opakovali abecedu, za je pokračování abecedy: A - U 

 

9.10.
Čj:
opakovali jsme učivo písmo a abeceda, písmena tiskací x psací, v PS jsme vypracovali cvičení na str. 11 a 12 - téměř všechny děti získaly za své znalosti zlatou nálepku :). Za je do sešitu Písanka nakreslit obrázek k podzimu (všichni si vybrali malování, nikdo nechtěl psát skřítkům dopis, ani se učit básničku). Písanka: str. 12.
M: kontrolovali jsme příklady na PL 6, 7, společně spočítali příklady ze cv. 5/10 - za : 5/10 vybarvit. Kdo nemá dopočítaná cvičení na PL str. 4,5, tak si je dokončí doma.

Děti dostaly mléko.

 

8.10.
Čj:
zkoušel
a jsem báseň Na houbách, na pondělí 15.10. je báseň nová - Jablíčko. Četli jsme si z čítanky pro 4. ročník báseň Kozel, naučili se zpívat píseň, vytvořili strašáka do zelí a zatancovali jsme si na písničky z CD Tři čuníci. DÚ: ČJ1: 14/13 - seřadit jednotlivé řádky slov podle abecedy (ve škole jsme si ukázali, jak seřadíme vlastní jména v 1. řádku, všichni pochopili, že se tentokrát budeme řídit podle 2. či dokonce 3. písmene ve slově :)).  
M: děti pracovaly s paní asistentkou - kontrolovaly příklady na PL str. 4, 5. Kdo měl všechna cvičení dobře, má odevzdáno, ostatní si doma dokončí opravy. DÚ: PL 6/11a.

ČaJS - zkoušeli jsme pořadí měsíců na známky (učitel řekne březen, dítě řekne 3. měsíc a opačně, první a poslední měsíc v kalendářním roce

PS doplňovali jsme strany 10, 11 - společně ústně, samostatně nebo dle potřeby s dopomocí písemně, sešity jsou ve škole 

Dú: učit a trénovat měsíce, kalendářní rok a školní rok a chování dětí a dodržování pravidel silničního provozu

 

3.10.
Čj:
Opakovali jsme abecedu, doplňovali řady písmen na fólii. Děti většinou fólii neměly :(, tak cv. 12/7 vypracovaly na papír. : ČJ2: 16/5, přinést fólii. V písance jsme napsali str. 11, tentokrát na známky.U zápisu domácího čtení stačí napsat pouze datum a stranu. Název knihy už psát nemusíte (pouze při změně). V pátek si napíšeme diktát - začneme pozvolna diktováním jednotlivých slov.
M: Děti počítaly samostatně příklady na PL str. 4 - 7 - co kdo uměl. Nic moc.  : PS 16/8.
Aj: opakování a procvičování abecedy pomocí říkanky. : A-K 
Na pátek do Pč přinést bobule, nit, jehlu. Budeme dělat podzimní korále. 

 

2.10.
Čj:
opakování abecedy, PS: 9/8, 10/celá strana. DÚ: ČJ1: 11/5 - pouze seřadit vyznačená slova NEPŘEPISOVAT celou báseň!  
M: dokončili jsme cv. na PL (PL3/2,3), začali jsme odčítání přes desítku od čísla 11: PS 14/1-5. : PL 4/3
Děkuji za spolupráci - DÚ jsou podepsané, domácí čtení zapsané. :)

 

Informace pro zájemce ke kroužku Sborový zpěv: bude probíhat zdarma vzhledem k tomu, že děti se připravují na vystoupení a reprezentují školu. Kroužek začíná příští týden ve středu již po 5. vyuč. hodině (pro 1. stupeň). Během října a listopadu budou děti nacvičovat vánoční vystoupení (Pňovice   1. 12., Střeň 8.12.). Jakešová

1.10.
Čj:
písanka: str. 10, zkoušení abecedy, kontrola čtvrteční práce v PS - děti si měly dokončit cvičení 5 na str. 8, vymýšleli jsme jednoslabičná slova, četli pohádku Jana Wericha napsanou celou z jednoslabičných slov, vymýšleli slova na jednotlivá písmena abecedy. : PS 9/6 - zapsat odpovědi na hádanky a očíslovat podle abecedy (např.: slunce - 3).
M: PS - kontrola čtvrteční práce - str. 13, dokončili jsme cv. 4, Kimova hra: děti si během 1 minuty měly zapamatovat 9 čísel (nejúspěšnější si zapamatovali 7 :)). : PL (= pracovní list) 3/1: porovnej čísla.
Domácí čtení - děti si podepsaly deníčky, do kterých jim prosím zapisujte jejich domácí četbu. Denně by měly číst nahlas alespoň 5 minut a potom říci obsah přečteného. Zápis v deníčku bude vypadat následovně: jméno autora + název knihy, na dalším řádku datum a strana, kterou dítě přečetlo, a Váš podpis. Př.:
Jan Werich: Fimfárum
1.10. str. 9, 10 Molišová
Báseň- vždy v pondělí dostanou děti na naučení krátkou báseň. Její přednes budu zkoušet za týden. Ta dnešní je na 8.10.
Prosím podepište dětem ŽK - vždy 1. a 15. dne v měsíci budu podpisy kontrolovat. 

ČaJS - uč. str. 7 opakovali jsme měsíce -školní rok, rozvrh hodin - název předmětu, zkratka + PS str. 7

Dú: PS str. 7 dokončit a učit se názvy předmětů , 

Děti budou mít doma učebnice i PS, aby se mohli přes týden doma učit. 

Kdo dosud neuhradil částku za sešity a SRPŠ, prosím zaplaťte co nejdříve. Děkuji.

Děti ve čtvrtek dostaly nabídku zájmových kroužků - odevzdat do středy, a ovoce.

Děkuji všem dětem, které se zúčastnily nedělního vystoupení v parku.

 

26.9.
Čj:
opakování abecedy- děti chválím, odříkat ji umí (až na 2) všichni :), řazení slov podle abecedy - to nám také šlo docela dobře, přepis básně Ovoce z učebnice do sešitu - tak to už méně.
M: sčítání do 11 s přechodem přes základ 10: PS 12/2-4, hry: Zakázané číslo, Přidávej do 10
Aj: básnička Abeceda, děti se za DÚ naučí anglickou abecedu: A-G

Děti dostaly krabičku mléka.
 

25.9.
Čj: DÚ: abeceda- celá. Dnes jsme vypracovali ústně cvičení z uč. 11/3 - řazení písmen podle abecedy, tvoření vlastních jmen. Zítra si řazení písmen procvičíme a naučíme se řadit slova. Čítanka: četli jsme báseň a články str. 7-9, u článku Pes si děti vybíraly "povolání" a ve čtvrtek budou plnit úkoly (malíř namaluje psa, spisovatel napíše, co pes dělá, a přírodovědec popíše, jak pes vypadá).
M: opakovali jsme rozklad čísla 10, sčítali do 11 s přechodem přes základ 10, PS. 12/1

 

24.9.
Čj:
písanka: písmeno i, naučit další část abecedy: A-Ť. Čítanka: četli jsme si slohy Moje prázdniny, bavili se o létu.
M: PS 11/1-3, učili jsme se sčítat s přechodem přes 10, prosím procvičte rozklady desítky. Řeknu např. 6, dítě hned odpoví 4 (dopočítává do 10). Děkuji.

ČaJS: uč. str. 41 - četli  a povídali jsme si o domově, str. 42 - pojmenovali jsme naši vlast, říkali  a ukazovali jsme si podle obrázků státní symboly + PS str. 41- doplňovali jsme slova a kreslili dětský pokojíček

Dú: vyjádřit slovem, co je domov, pojmenovat vlast, podle obrázku ukázat státní symboly a dokončit PS str. 41

 

21.9.
Čj:
sloh: Moje prázdniny - napsat 5 vět - kdo neodevzdal v hodině, dokončí za DÚ, naučit abecedu: A-Q
M: číselné čtverce
Hv: poslech, píseň Okolo Frýdku cestička
: Strom, který neopadá
DÚ: podpis ŽK - str. 44, udělat v sešitech opravy + dokončit rozpracovaná cvičení, SRPŠ: 200,- Kč. sešity: 33,- Kč  

 

20.9.
Čj:
písanka str. 8, abeceda: A - L
M:
PS 9/2, modelování hub, porovnávání počtu
Zítra do Pč přinést: ruličku od toaletního papíru, skleničku (např. od přesnídávky) nebo kelímek (např. od jogurtu), drobné lístky a listy.

 

19.9.
Děkuji všem rodičům, kteří se zúčastnili třídní schůzky :). Pro ostatní alespoň info v podobě programu.

1. volba zástupců do SRPŠ - byli zvoleni: paní Žižková, Pechrová a pan Vlach
2. příspěvek na SRPŠ: 200,- Kč - prosím uhradit do konce měsíce září 
3. úhrada za pracovní sešity - ještě nezaplatili 3 žáci
4. ovoce do škol, mléko do škol - bude probíhat i v letošním roce
5. akce: Moravské divadlo Olomouc (baletní představení Broučci), ekologické centrum Sluňákov (program Vypečená houska, Netopýři), škola v přírodě (středisko Relaxa ve Staré Vsi u Rýmařova)
6. soutěž Logická olympiáda - info je v záložce Aktuality ZŠ, více na www.logickaolympiada.cz
7. podepisování ŽK - str. 44: pravidelně kontrolovat ŽK a podepisovat ji k 1. a 15. dni v měsíci
8. prospěch - bude řešen na individuálních schůzkách v listopadu
9. chování - zatím jsme ve fázi seznamování se navzájem (děti s dětmi, děti s vyučujícími), druháčci se potřebují více osamostatnit a čtvrťáci zklidnit - pracujeme na tom :)
10. podpisy DÚ - rodiče budou podepisovat DÚ
11. od října budou děti dostávat každý den DÚ, zavedu jim deníčky na domácí čtení (denně 5 minut hlasitě číst, převyprávět obsah čteného)
12. ČaJS: pí uč. Jelínková seznámila rodiče s hodnocením v hodinách ČaJS a Vv
13. PPP: zajistit termíny vyšetření (Motáňová, Veselská)
14. Jiné:
- děti si budou úkoly zapisovat do deníčků, na webu je pouze kontrola pro rodiče
- děti di budou dokončovat práci, kterou nestihly v hodině, doma, psát opravy
- všechny věci budou mít podepsané (už máme tepláky, které nikomu nepatří)
- ve čtvrtek si vybíráme jídla na další týden. Pokud nebude někdo v tento den přítomen, má automaticky příští týden jídla č. 1.

 

M: PS 8/4-7, 9/1, napsat opravy!
Čj: do Čj 1: přepis básně z uč. 13/11 - kdo nedokončil v hodině, naučit abecedu: A - Ch
Aj: opakování jmen hlavních postav, pozdravy Hello/Goodbye (Spike)......


     

18.9.
Čj:
písanka str. 7
M: PS str. 8/1 - 3, dokončení cvičení na str. 10, procvičování +, - do 20 pomocí skládání obrázků hub

Děti dostaly mléko.

 

17.9.
Čj:
pozdravy: z učebnice si děti napsaly do sešitu cv. 8/8, podle obrázkové osnovy vyprávěly pohádku O perníkové chaloupce, naučili jsme se začátek abecedy (za DÚ: zopakovat prvních 6 písmen: A-Ď), v písance děti napsaly str. 6: t (opět problém s kličkou), čítanka: 5/Domov, 6/Kdo je kdo? (některé děti neví, jak se která zvířata ozývají).
M: v PS jsme společně vypracovali cv. 7/3,4 (na řešení cv. 4 přišla většina dětí ze třídy - naprosto super!), samostatně potom děti počítaly příklady na str. 10  

ČaJS - uč. str. 6 - 9, opakovali jméno a další informace o sobě + poznávaly a vysvětlovaly si pojem  Bezpečná cesta do školy 
Dú: vnímat cestu do školy (bezpečná, semafor pro řidiče, přechod pro chodce, semafor pro chodce) 

Dnes děti dostaly ovocné pitíčko.
Připomínám zítřejší schůzky. V 17.00 hod. v naší třídě.

 

14.9.
M:
orientace v rovině (cyklotrasy)
Čj: sloh: Já
: bramboráčci

 

13.9.
Čj:
do sešitu jsme napsali cv. 7/4, v písance písmeno k, v čítance jsme si přečetli báseň na str. 5
M: v PS jsme vypracovali cv. 7/1, 2, 5 

ČaJS - v pondělí jsme opakovali: jméno a příjmení žáků, vlastní adresu, adresu školy (ŽK), orientace ve škole - místnosti, zaměstnanci školy (jméno, příjmení, zdvořilé oslovení (paní učitelka....), školní rok (10 měsíců), prázdniny (2 měsíce), rozvrh hodin, chování v hodině a o přestávce.

Dú: umět říct informace o sobě (jméno, příjmení, adresa) a o škole (místnosti, kdo mě učí) 

Prosím o podpis ŽK: třídní schůzky: 18.9.2018 v 17.00 hod., učebna II. třídy. 

 

12.9.
Čj: 
vypisovali jsme jména děvčat a chlapců z učebnice - opět problémy s některými grafémy 
M: měřili jsme se a vážili, porovnávali
Aj: opakování slovní zásoby z 1. ročníku, píseň Happy House - budu zkoušet v pátek

Děti si udělají opravy ve všech sešitech.

  

 

11.9.
Čj:
Písanka: str. 4, b, f - některé děti zapomněly, jak se píše f, dostanou zítra zvláštní papír na procvičení.
PS: str. 7/10 - 14: skládání slov a vět, rébusy.
Čítanka: báseň Nebeské psaní - str. 3, U nás doma - str. 4 - děti si na čtvrtek připraví říkanku, kterou jim maminka či tatínek říkali jako malým.

M: Opakování sčítání a odčítání do 20, určování desítek a jednotek. Děti se hůře orientují ve druhé desítce. PS: 6/1-4.

Na pátek do Pč přinést: 2 brambory, listy, šípky, kaštany, žaludy, různé bobule.... Budeme dělat postavičky, nebo zvířátka.

 

10.9.
Čj:
V pracovním sešitě jsme vypracovali cvičení na str. 6. Pořád dělá potíže určit počet slov ve větě - prosím, procvičte doma. Některé děti přes prázdniny nečetly, teď luští písmena :(. Do sešitu ČJ 1 si děti opsaly básničku z učebnice. Zatím si pořád nejsou jisté všemi tvary psacích písmen. Zkuste si doma opsat 2 - 3 věty denně, ať zbytečně netápou. Děkuji.

M: V PS jsme vypočítali příklady na str. 5 - bez větších obtíží.

Děti dostaly nový rozvrh - je opět předběžný:).

Po: Čj, M, Čj, ČaJS
Út: M, Čj, Čj, Tv
St: Čj, Aj, Vv, M
Čt: Čj, Tv, M, Čj
Pá: Čj, M, ČaJS, Hv, Pč

Děti dostaly nabídku knih nakladatelství Albatros. Pokud budete mít o nějaký titul zájem, prosím do středy odevzdejte objednávkový list. Děkuji.

 

7.9.
M: kontrola lavic a židlí
Čj: kontrola klíčů k šatním skříňkám, hra Na trosečníka

: prosím vyplnit souhlas se zakoupením PS + přinést peníze. Děkuji.

Děti dostanou v pondělí změněný rozvrh - opět se jedná o rozvrh předběžný, prosím, nepište ho do ŽK.

 

6.9.

Čj:  V PS jsme vypracovali cvičení 1 - 7 na str. 4, 5. Za : dokončit 4/4. Práce se dětem dařila, největší potíže jsou při psaní - děti si často nemůžou vzpomenout na psací podobu jednotlivých písmen a v tabulích psacího písma, které nám visí ve třídě, se zatím moc neorientují. Prosím, dejte jim s sebou tabulku s písmeny, kterou dostaly v 1. třídě - mohou ji mít při práci na lavici. Děkuji.  
V písance jsme napsali str. 3 - bez větších potíží.

M: V matematice jsme vypracovali v PS cvičení na str. 4, se cv. 5 si děti navzájem pomáhaly.

 

5.9.
Čj: Zopakovali jsme si učivo 1. ročníku: věta, slovo, slabika, hláska, písmeno. Mám radost, opakování dětem šlo velmi dobře. Na zítřek si děti do češtiny přinesou pouze PS (pracovní sešit) a písanku. 
M: Opakování počtu, větší, menší. Zítra budeme pokračovat v PS. Za : dokončit cv. 4/1.

Sešity a učebnice, které mají děti podepsané a obalené, jsem vybrala, děti si je nechají ve třídě. Z PS Happy House zůstává dětem na domácí procvičování CD (stejně jako vloni), tzn. že PS odevzdají bez CD. Dětem, které odevzdaly PS dnes, jsem CD vrátila.

Děkuji za vyplnění přihlášek ke stravování a informací z karty žáka :).

 

   

Fotky z "podpisové akce" najdete ve fotogalerii nebo si je můžete prohlédnout zde:  první školní den ve II. třídě

4.9.
ŽK:
 vyplnit str. 1 a podepsat seznámení se školním řádem
Podepsat sešity - jméno a příjmení (stejně jako na písance)
přinést podepsané věci do Vv a Tv  (ten, kdo nepřinesl)
ručník - podepsaný
přinést vyplněnou přihlášku ke stravování
prosím o kontrolu správnosti údajů na výpisu z katalogového listu

Dnes jsme se seznámili se ŠŘ, navštívili nás prvňáčci. V hodině češtiny jsme sdíleli zážitky z prázdnin, rozvíjeli sluchové vnímání (hra Na rebela) a slovní zásobu (hra Had). 

 

3.9.2018
Vyučující: Čj, M, Pč spojené se 4. ročníkem a Aj, Hv samostatně: M. Molišová
                 ČaJS, Vv  spojené se 3. ročníkem: M. Jelínková
                 Tv samostatně: M. Salajová
Předběžný rozvrh dostanou děti zítra, tento týden končí výuka v 11.25 hod. Prosím, tento rozvrh ještě nepište do ŽK. Děkuji.

Po: Čj, M, Čj, ČaJS, Hv
Út: M, Čj, Čj, Tv
St: Čj, Aj, Vv, M
Čt: Čj, Tv, M, Čj
Pá: Čj, M, ČaJS, Pč

Děti dostaly přihlášku ke školnímu stravování. Prosím zítra odevzdat vyplněnou. Děkuji. Na zítřek si též přinesou věci do Tv a Vv, papuče, ručník - vše podepsané.

Zítra dostanou děti pracovní sešity, sešity a učebnice. Prosím obalit do konce měsíce. Dále dostanou ŽK - prosím o vyplnění str. 1 a podepsání poslední strany ("45"). Děkuji.

Děti dostanou klíče od šatní skříňky.

Dětem dám výpis z katalogového listu. Prosím o kontrolu správnosti údajů a doplnění informace o zdravotním stavu dítěte. Děkuji.

Děti budou jezdit na plavání společně se 3. ročníkem, dohled: M. Jelínková a H. Čunderlová. Termíny: 22.11., 29.11., 6.12., 13.12., 20.12., 3.1., 10.1., 17.1., 24.1., 31.1. - podrobnější  informace dostanete písemně.  

V září nebudu zadávat domácí úkoly, ale prosím, každý den si s dětmi projděte učivo, které jsme probírali.  První třídní schůzku plánuji předběžně na úterý 18.9. Do té doby jsem Vám k dispozici na mailu: molimi@seznam.cz nebo na telefonu (prosím jen v nejnutnějších případech) 607 116 183. A stejně jako vloni platí: zprávu, na kterou jsem neodpověděla, jsem nečetla, a problém, o kterém nevím, nemůžu řešit.. 

Zítra budou první dvě vyučovací hodiny třídnické: seznámení se školním řádem, vnitřním řádem školní jídelny, s provozním řádem areálu školy, stanovení pravidel třídy, rozdání sešitů a učebnic, podepsání sešitů. Třetí hodinu budeme mít češtinu a pak půjdou děti do tělocviku.
                
Děkuji všem rodičům za dosavadní spolupráci a panu Kleinovi a Vlachovi za pomoc s občerstvením :).